13e, 14e en 15de week in chiclana !

12 december 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hoi allemaal,

Leuk dat je mijn blog weer leest!

Nog iets meer dan 1 week en dan zit het er alweer op. De tijd vliegt!

Afgelopen weken hebben we nog veel leuke dingen gedaan. In week 13 hebben we middagdiensten gedraaid. Dit was heel anders als de ochtend dienst maar ook erg leuk. Op het begin wel weer erg wennen. Het was anders als ik verwacht had. De eerste bewoners lagen om 6 uur al ik bed terwijl het hier in Spanje gebruikelijk is dat je pas rond 9 uur eet. Dit was dus veel eerder als ik gedacht had. Ook het in bed leggen was anders dan gedacht ze doen dat hier heel snel. Vlug de Pyama aan en meteen in bed. Ook wordt hierbij weer alles met de hand gedaan bewoners die wat meer wegen worden ook zonder tillift in bed gelegd. Ook heb ik samen met Guusje een dag de fysio gedaan. Onze fysiotherapeute was met vakantie maar de bewoners moesten wel hun dagelijkse beweging hebben. We hebben eigenlijk alle taken gedaan die zij normaal gesproken doet. Dit was erg leuk om een keer zelf te doen. Op stage hebben we ook al heel veel met kerst gedaan. We helpen de ergotherapeut mee met kerst activiteiten en Spaanse kerstliedjes geleerd.

Ik heb ook nog twee keer visite gehad van familie! En heel veel leuke dingen met ze gedaan. Met de een een heel weekend overnacht in Cadiz en met de ander hier in de buurt van alles gedaan en een dag naar sevilla geweest. Ik heb ze allerlei dingen laten zien. Het was super !

We zijn ook nog een paar keer wat gaan drinken en een dagje weg geweest met de andere studenten uit Nederland.

Het waren weer erg leuke weken, en nu op naar de laatste!

Tot volgende week bij de laatste blog alweer van mijn buitenlandse stage!!

Xxxx

Puck