Zevende week in chiclana

12 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hoi allemaal!

Het is alweer week 7! De tijd gaat snel we zitten alweer bijna op de helft.

Afgelopen weekend ben ik naar een plaatsje Vejer de la Frontera  geweest. Hier was ik nog niet eerder geweet. Het is een plaatsje in de bergen met op elke hoek een ander uitzicht. Het was erg mooi en de mensen waren heel vriendelijk en gezellig. Ik zal bij de foto’s een album aan maken van Vejer de la Frontera zodat jullie kunnen zien hoe het er daar uit zag.

Deze week een minder leuke week op stage. Aan het einde van de week hebben we een nieuwe cliënt gekregen. Een man van 35 jaar oud. Hij is van de derde verdieping naar beneden gevallen en is nu volledig beperkt zowel lichamelijk als geestelijk. Hij heeft ook een dochtertje van 2 en er komen veel mensen voor hem op visite. Ik vind dit lastig om te zien. Ik heb natuurlijk vaker met beperkte gewerkt maar nog nooit met iemand die eerst ‘normaal’ was. Ik heb ook mee gekeken bij hoe ze hem verzorgen. We moeten allemaal mondkapjes op en handschoenen aan zodat we geen infecties kunnen over brengen op hem. Ik vond het leerzaam om dit een keer van dichtbij mee te maken maar ik weet nu wel dat werken met deze doelgroep niet echt wat voor mij is. Ons hele team op stage was er ook een beetje ‘ondersteboven’ van. Niemand wist precies watvoor houding ze moesten aannemen en doordat deze client natuurlijk erg veel zorg vraagt krijgen de andere cliënten minder aandacht. Ook dit was lastig en ging nog niet echt goed. Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat en wat voor ontwikkelingen er zullen komen.

Ik houd jullie op de hoogte!